SELAMAT MEMBACA..Jangan lupa tinggalkan komen atau cadangan agar Mya boleh buatkan cerita lebih menarik okeh!datang lagi...sayang korang...(^_*)

Jom follow blog Mya.... ;)

Sunday 1 January 2012

Bahagia Yang Kudamba ep 18

BAB 18
“Hello.” Kedengaran suara serak di hujung talian. Hakimiey tersenyum.
“Assalamualaikum. Maira dah tidur ke?” soal Hakimiey. Rasa bersalah menyelinap di sanubarinya kerana mengganggu tidur gadis kesayangannya itu.
“Waalaikumussalam. Aah. Apesal call malam-malam ni?” soal Farisya mamai. Dia mencapai jam loceng di atas meja, tepat pukul 1 pagi.
Sorry sayang. Miey just nak bagitau. Miey tak boleh jumpa Maira esok. Miey nak kena pergi KL. Tadi Auntie Rose called, atuk sakit. Sekarang diorang on the way nak bawak atuk ke IJN. Miey tak tau lagi bila Miey balik sini. Sorry ye Maira.” Balas Hakimiey lemah. Baru sebentar tadi adik tiri ibunya menyampaikan berita bahawa Datuk Malik terjatuh dari bilik air dan tidak sedarkan diri. Setelah dibawa ke hospital yang berdekatan, doktor mengesahkan bahawa beliau mengalami serangan jantung. Memang mereka sudah sedia maklum bahawa lelaki tua itu mengalami penyakit tersebut, tapi selepas melakukan pembedahan, doktor telah memberikan jaminan bahawa penyakit beliau sudah tidak seteruk dahulu.
“Oo. Takpelah. Miey pergi jelah. Lagipun kan this week Maira exam. Memang tak boleh keluar sangat.” Balas Farisya lembut. Hakimiey tersenyum. Farisya memang seorang yang memahami.
Setelah berbual seketika, talian diputuskan. Esok pagi Hakimiey dan kedua orang tuanya akan berangkat ke Kuala Lumpur dengan menaiki penerbangan yang paling awal.
Walaupun Datuk Malik hanyalah bapa tiri kepada Datin Norma, tapi hubungan mereka agak rapat. Datuk Malik juga amat menyayangi Hakimiey kerana dahulu Hakimiey yang selalu menemaninya ketika musim cuti persekolahan. Hakimiey juga amat manja dengan lelaki tersebut. Apa saja yang diingini, pasti akan ditunaikan oleh Datuk Malik. Pernah suatu ketika Datuk Malik menyuarakan hasrat untuk menyerahkan syarikat eksport bahan mentah miliknya kepada Hakimiey tetapi dibantah oleh anak lelakinya, Encik Razif. Katanya, dia sebagai anak lelaki beliau yang berhak mengambilalih syarikat tersebut. Ditambah lagi dengan kedudukan Hakimiey yang sekadar cucu tiri.

No comments: